“Abang Keluar Sekarang, Saya Tak Suka Tengok Muka Abang” Sabarlah Wahai Suami, Isteri Adalah Makhluk ‘Ajaib’ Pernah Kita Jumpa

Loading...

Perempuan mesti ada ‘kelaku’ tak menentu kan? Tambah-tambah bila sudah berkehwin. Tak percaya, tanyalah rakan-rakan anda yang sudah berkahwin. Tapi si suami tetap sayang, ‘cinta mati’ lah katakan.

Bila datang ‘angin’ dia, apa yang boleh si suami lakukan adalah berdiam diri, layankan je. Yelah, kalau isteri tu bekerjaya, balik rumah kena urus rumah tangga lagi, mesti la dia penat dan kadang-kadang tidak dapat mengawal tingkah laku dan perasaan.

Seorang lelaki telah berkongsi sebuah kisah pasangan suami isteri yang sweet sangat, terutama reaksi dari suami tersebut. Jom ikuti perkongsian lelaki ini yang dikenali sebagai Abu Hurairah Asifa.

“Abang keluar sekarang! Saya tak suka tengok muka abang!”

Saya ambil kunci. Ambil anak dan masuk kereta.

Isteri call

‘Abang pergi mana? Kenapa tinggalkan saya?’

Allahu. Saya patah balik dan masuk rumah.

“Kalau nak keluar, keluarlah. Saya tak paksa pun abang nak pergi mana!”

Saya duk depan pintu. Serba salah nak keluar ke nak masuk ni. Masuk nanti salah, keluar lagilah salah. Saya duduk tepi rak kasut.

“Abang ni, kenapa duduk situ? Kotorkan! Masuklah!”

Saya masuk dengan anak sekali. Kami duduk macam tetamu yang datang nak beraya. Rasa asing di rumah sendiri.

Duduk sampai tertidur. Sedar-sedar isteri dah baring di riba. Habis basah airmatanya membasahi seluar saya.

Nak bagitahu apa?

Itulah isteri kita. Dia makhluk yang paling ajaib pernah kita jumpa. Dia tiba-tiba macam bidadari dari syurga, kadang-kadang macam geram je kita rasa. Kadang nak cubit secubitnya.

Allah ciptakan mereka untuk kita. Tak percaya? Buka Al Quran dan bacalah.
Kita yang lelaki ni boleh tegak berdiri.

Perempuan ni memang memang dia punya senget dan kona boleh lari sana sini.

Sabarlah.

Itu sahaja Allah pesan pada kita.

Kalau tak boleh sabar, gigitlah pokok pisang tu berkali-kali!

Sumber : Abu Hurairah Asifa

kredit:- siakap keli

Loading...

Leave a Reply