Bola: Lepak Mamak Satu Kerusi RM50?

PETALING JAYA: Kehabisan tiket untuk menyaksikan perlawanan akhir bola sepak Sukan SEA Kuala Lumpur 2017 (KL2017) antara Malaysia dan Thailand pada malam ini tidak melemahkan semangat penyokong pasukan negara.

Walaupun berpeluang untuk mendapatkannya daripada ulat tiket, tetapi harga yang dijual ‘cekik darah’ sehingga ratusan ringgit.

Rata-rata penyokong bola sepak tanah air memilih restoran mamak sebagai lokasi kedua terbaik selepas Stadium Shah Alam untuk menonton perlawanan yang bakal menyaksikan ibu segala pingat Sukan SEA.

Seorang netizen membuat tawaran RM50 hanya untuk satu tempat duduk di meja makan di sebuah restoran mamak di Bandar Kinrara, Puchong.

“Kedudukan meja yang sangat strategik, di mana setiap pergerakan bola dapat dilihat dengan jelas, ditambah dengan bunyi ‘speaker’ (pembesar suara) yang kuat. Sesiapa yang berminat nak duduk semeja, boleh PM (mesej peribadi) saya dan saya akan bagi butiran akaun. Setelah anda ‘bank-in’, sila whatsapp resit bayaran untuk dapatkan kata laluan ketika hendak duduk di meja tersebut. Hanya RM50 satu kerusi. Cepat, sementara stok masih ada,” katanya.

 


Tawaran yang dibuat seorang netizen tular di laman sosial.

Bagaimanapun Mohamad Sharizat Mat Jusoh berkata, tawaran yang dibuat itu sekadar gurauan selepas kekecewaannya bersama rakan-rakan lain tidak mendapat tiket untuk menyaksikan perlawanan di stadium.

Pemuda berusia 27 tahun ini memberitahu, salah seorang daripada rakan mereka pulang dari stadium dengan tangan kosong apabila tiket bola habis dijual.

“Kawan saya mula beratur sejak pukul 7 pagi semalam (Isnin), tapi tak sangka ada yang dah beratur dari awal pagi lagi. Sudahnya, kami semua tak dapat tiket.

“Nampaknya kenalah tengok di restoran mamak. Semalam pergi tempah tiga meja untuk tengok bola malam ni,” katanya kepada mStar Online sambil menambah merancang untuk menonton aksi final itu bersama tujuh rakannya.

Mengenai tawaran RM50 untuk satu kerusi, Sharizat berkata, setakat ini tiada netizen yang berminat kerana mereka dapat menganggap ia hanya satu gurauan.

“Nak kata mereka sanggup beli daripada ulat tiket pun, tak juga. Sebab harga tiket yang dijual tak masuk akal. Lebih baik tengok bola di rumah.

“Lagipun, banyak lagi restoran mamak yang tayangkan perlawanan malam ni. Skrin layar besar, bunyi kuat ada sorakan penyokong juga nanti macam dalam stadium,” katanya.

Sementara itu, satu lagi promosi untuk 100 pelanggan pertama di sebuah restoran mamak di Bangi akan mendapat minuman teh tarik secara percuma, bagi memberi semangat buat penyokong skuad negara.

“Tiket bola dah habis? Alah, tengok restoran lagi syok beb. Boleh makan! Ada teh tarik ‘free’ lagi tu,” menurut satu ‘posting’ yang kini tular di laman sosial.

 


Antara tarikan untuk menghangatkan lagi suasana menonton perlawanan aksi Malaysia-Thailand di restoran mamak.

Seorang pemuda yang hanya mahu dikenali sebagai Ustaz Nu’man berkata, tarikan itu merupakan anjuran Pemuda Amanah Serdang.

“Kami saja nak memeriahkan suasana buat penyokong bola sepak yang datang ke restoran mamak ni seawal pukul 8.15 malam.

“Mereka akan diberikan kupon sekiranya mahu memesan teh tarik. Jadi pihak kami akan membayar berdasarkan jumlah kupon yang dikumpul di kaunter,” katanya yang memilih untuk menonton di restoran mamak kerana faktor masa ke stadium.

Malaysia mara ke pusingan akhir selepas menundukkan Indonesia 1-0 pada aksi separuh akhir pada Sabtu malam manakala Thailand turut mara setelah mencatat kemenangan tipis 1-0 ke atas Myanmar dalam satu lagi perlawanan separuh akhir.

Aksi final Malaysia-Thailand dijadualkan pada pukul 8.45 malam ini di Stadium Shah Alam.

kredit:- mstar

15 thoughts on “Bola: Lepak Mamak Satu Kerusi RM50?”

  1. Can I simply say what a relief to discover somebody
    who truly knows what they’re discussing online. You actually understand how
    to bring a problem to light and make it important.
    A lot more people need to look at this and understand this side of your story.
    I was surprised that you aren’t more popular because
    you most certainly have the gift.

  2. I am really impressed with your writing abilities as
    smartly as with the format to your weblog. Is this a
    paid topic or did you customize it yourself? Either way stay up the excellent high quality writing, it’s uncommon to see a great weblog like this one
    these days..

  3. Wonderful blog! I found it while surfing around
    on Yahoo News. Do you have any tips on how to get listed in Yahoo News?
    I’ve been trying for a while but I never seem to get there!

    Thanks

  4. What i don’t realize is actually how you’re not really much more smartly-appreciated
    than you might be right now. You’re so intelligent. You understand therefore significantly on the subject of this
    topic, made me for my part imagine it from a lot of
    varied angles. Its like men and women aren’t involved
    unless it is one thing to accomplish with Girl gaga!
    Your personal stuffs great. Always deal with it up!

  5. Nice post. I was checking constantly this blog and I am impressed!

    Extremely useful info particularly the last part :
    ) I care for such information much. I was looking for this particular
    info for a long time. Thank you and good luck.

  6. Hi there I am so excited I found your weblog, I really found
    you by accident, while I was researching on Google for something else, Regardless I am here
    now and would just like to say cheers for a marvelous post and a all round
    exciting blog (I also love the theme/design), I don’t have time to read through it all at the minute but I have book-marked it and also added your RSS feeds, so
    when I have time I will be back to read much more, Please
    do keep up the fantastic work.

  7. Good day! This post could not be written any better! Reading this post
    reminds me of my old room mate! He always kept chatting about this.

    I will forward this post to him. Fairly certain he will have a good read.
    Thank you for sharing!

  8. I’ve been exploring for a little for any high quality articles or blog posts in this kind of area .
    Exploring in Yahoo I finally stumbled upon this site.
    Studying this information So i am happy to exhibit that I’ve an incredibly good uncanny feeling
    I discovered exactly what I needed. I so much indisputably will make sure to do not fail to remember this website and give it a look on a constant basis.

  9. Just wish to say your article is as amazing. The clarity on your put up is just great and i could assume you’re an expert on this
    subject. Well with your permission let me to grab your feed to stay updated
    with drawing close post. Thank you a million and please continue
    the rewarding work.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *